ΚΑΘΙΣΤΙΚΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΙΚΟΙ ΠΟΝΟΙ

Η καρέκλα και ο καναπές είναι μία απόδειξη της εξέλιξης του πολιτισμού μας και για να δούμε τηλεόραση, να ασχοληθούμε με τον υπολογιστή, να παίξουμε με τα παιδιά μας, να δουλέψουμε και να ξεκουραστούμε, καθόμαστε και για πολλές ώρες μάλιστα. Οι έρευνες έχουν δείξει ότι η πολύωρη καθιστική ζωή και η καθόλου άσκηση βλάπτει και επηρεάζει όλο το σώμα μας αλλά και την ψυχολογία μας. Και αν ακόμη δεν μπορεί να αποφευχθεί η καθιστική ζωή λόγω εργασίας θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να μην επηρεάζεται τόσο αρνητικά το σώμα και αυτό μπορεί να γίνει με την επιλογή του κατάλληλου καθίσματος και τη διόρθωση της καθιστής θέσης.

bad-posture-computer-chair-med-e1372902971826-1024x576

Τι προκαλεί η καθιστική ζωή στο σώμα μας?

  • Οι κοιλιακοί μύες βρίσκονται σε συνεχή αδράνεια γιατί ως συνήθως το σώμα γέρνει μπροστά με αποτέλεσμα τη δημιουργία λόρδωσης της σπονδυλικής στήλης.
  • η βάδιση αλλάζει και δυσκολεύει γιατί οι γλουτοί, το ισχίο και γενικά τα κάτω άκρα μένουν ακίνητα για ώρες και δεν υπάρχει καλή κυκλοφορία του αίματος σε αυτά, αφού δεν κινούνται όσο πρέπει κατα τη διάρκεια της ημέρας για να διατηρηθεί το εύρος της κίνησής τους.
  • η οστεοπόρωση εμφανίζεται πιο συχνά σε άτομα που δεν ασκούνται καθώς τα οστά δεν έχουν την κίνηση που απαιτείται ώστε να αναζωογονούνται και να δυναμώνουν.
  • τα αυχενικά προβλήματα είναι πολύ συχνά και μακροχρόνια καθώς ο αυχένας μένει σε μία θέση συνέχεια, είτε μπροστά από τον υπολογιστή, είτε με πλάγια κάμψη για την ομιλία στο τηλέφωνο και σε συνδυασμό με τη κυφωτική στάση προκαλείται υπερέκταση της κεφαλής.
  • η σπονδυλική στήλη μένει σε αδράνεια και οι δίσκοι δεν οξυγονώνονται, ούτε αιμοτώνονται όσο πρέπει. Οι περισσότεροι άνθρωποι θα εμφανίσουν τουλάχιστον μία φορά στη ζωή τους κάποιο πόνο στη μέση, μια αιτία είναι και η καθιστική ζωή.
  • η παχυσαρκία αυξάνεται όσο η καθιστική ζωή γίνεται η κύρια θέση του σώματος καθώς το λίπος δεν καίγεται αν μένουμε αδρανείς και δεν ασκούμαστε.
  • οι καρδιακές παθήσεις είναι συχνό φαινόμενο καθώς λόγω της μη ύπαρξης κίνησης η κυκλοφορία του αίματος μειώνεται και οι αρτηρίες φράζουν.
  • το ανοσοποιητικό σύστημα είναι ασθενές καθώς το σώμα δεν δημιουργεί ισχυρούς αμηντικούς μηχανισμούς

choosing-chair-table-sizes-2

Σωστή επιλογή καρέκλας

Η καρέκλα που θα αγοραστεί πρέπει να δοκιμαστεί πρώτα και δεν έχει αξία η τιμή της, καθώς και μία φθηνή καρέκλα μπορεί να βρεθεί κατάλληλη. Αυτό που πρέπει να προσέξουμε είναι το χαμηλό σημείο της πλάτης της καρέκλας να υποστηρίζει τη μέση. Τα μπράτσα της να είναι ρυθμιζόμενα και να φτάνουν περίπου το ύψος του γραφείου. Άρα θα πρέπει να μετρήσουμε εξαρχής το ύψος του γραφείου πριν πάμε στο κατάστημα. Επιπλέον το ύψος της καρέκλας να είναι ρυθμιζόμενο και να επιλέξουμε και ένα υποπόδιο που μπαίνει κάτω απο τις πατούσες για την ξεκούραση των ποδιών.

posture

Σωστή θέση του σώματος

Τα πόδια θέλουμε να ακουμπούν στο πάτωμα και τα γόνατα να είναι στο ίδιο ύψος με τους γοφούς. Το πίσω μέρος στα γόνατα να εξέχει ελαφρώς από την καρέκλα για μην πιέζεται. Η μέση πρέπει να ακουμπά στη καρέκλα και αν αυτό δεν είναι δυνατό χρησιμοποιήστε ένα ειδικό ανατομικό μαξιλάρι. Τα χέρια στηρίζονται πάνω στα χερούλια της καρέκλας κοιτώντας προς το πάτωμα κατα την ξεκούραση. Το ύψος της οθόνης του υπολογιστή να είναι σε ευθεία με τα μάτια και οι αγκώνες στο ίδιο ύψος με το γραφείο.

Ο φυσιοθεραπευτής σας μπορεί αν σας βοηθήσει να επιλέξετε την κατάλληλη καρέκλα για το γραφείο σας και να σας ενημερώση για την σωστή θέση του σώματός σας όταν κάθεστε.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s