ΠΛΑΤΥΠΟΔΙΑ

FLAT-FOOT.jpg

Ο άκρος πόδας υποστηρίζει το συνολικό βάρος του σώματος ενός ατόμου, ενώ ταυτόχρονα απορροφά τους κραδασμούς και προωθεί το πόδι σε ανώμαλες επιφάνειες.

Πλατυποδία, είναι η μείωση του ύψους ή και η εξάλειψη της ποδικής καμάρας με αποτέλεσμα την αύξηση της επιφάνειας επαφής του πέλματος με το έδαφος. Φυσιολογικά η ποδική καμάρα αρχίζει να αναπτύσσεται μετά την ηλικία των 12 – 18 μηνών και ολοκληρώνεται γύρω στα 5 – 6 χρόνια.

 Υπάρχουν 3 είδη πλατυποδίας:

  • Χαλαρή πλατυποδία: είναι κατά κανόνα αμφοτερόπλευρη και οφείλεται συνήθως σε χαλαρότητα των συνδέσμων του άκρου ποδός.
  •  Σπαστική ή δύσκαμπτη πλατυποδία: Η σπαστική πλατυποδία δεν διορθώνεται παθητικά, οπότε μπορεί να προκύψει κατακόρυφος αστράγαλος και σε μεγαλύτερα παιδιά συνοστέωση των οστών του ταρσού, φλεγμονώδη αρθρίτιδα ή κάποια νευρολογική διαταραχή.
  • Αντισταθμιστική πλατυποδία:  Η αντισταθμιστική πλατυποδία είναι μια παραμόρφωση που προκύπτει από κάποια άλλη διαταραχή, όπως βράχυνση Αχίλλειου τένοντα, ήπια δύσκαμπτη ιπποποδία ή κάτω άκρα σε εξωτερική στροφή.
Η πλατυποδία μπορεί εύκολα να διαπιστωθεί κατά τη διάρκεια της βάδισης ή στην όρθια στάση και με πελματογράφο. Όταν κάποιος με πλατυποδία στέκεται όρθιος, η εσωτερική πλευρά του πέλματος όπου βρίσκεται η ποδική καμάρα είναι επίπεδη, ενώ ολόκληρος ο άκρος πόδας στρίβει προς την εσωτερική πλευρά. Οι επιπτώσεις της πλατυποδίας είναι η επιβάρυνση στους συνδέσμους και τους μύες της περιοχής. Ακριβώς αυτή η επιβάρυνση μπορεί να προκαλέσει πόνο στη διάρκεια της βάδισης.

b_17_2_4c.jpg

ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Στόχοι φυσιοθεραπείας:
  • Μείωση του πόνου
  • Κινητοποίηση και βελτίωση της ανοχής σε υποκινητικά τμήματα
  • Επανεκπαίδευση της επιμήκους και εγκάρσιας καμάρας
  • Επανεκπαίδευση της φυσιολογικού τρόπου κίνησης του κάτω άκρου
  • Επανεκπαίδευση της φυσιολογικής βάδισης
Μέσα από ήπιους  χειρισμούς προσφέρεται η βελτίωση του εύρους κίνησης των αρθρώσεων, αύξηση της ελαστικότητας των μυών,των τενόντων και μυϊκή ενδυνάμωση.
Επιπλέον, οι ασκήσεις επανεκπαίδευσης και οι ασκήσεις νευρομυϊκής συνέργειας και ιδιοδεκτικότητας αφορούν ασκήσεις φόρτισης μεγαλύτερης δυσκολίας που έχουν ως στόχο να διατηρήσουν με δυναμικό τρόπο τα κυρτώματα και τον πρηνισμό του ποδιού.
Τέλος, σύμφωνα με τα στοιχεία που θα μας δόσει ο πελματογράφος που θα κάνουμε, θα επιλέξουμε μαζί τον κατάλληλο πάτο και υποδήματα ώστε η πλατυποδία να ελαχιστοποιηθεί  και να έχετε πάντα μία ανώδυνη και φυσιολογική βάδιση.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s