ΕΜΜΗΝΟΠΑΥΣΗ? ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ!

Η εμμηνόπαυση αποτελεί ένα αναπόφευκτο στάδιο στη ζωή της κάθε γυναίκας, όπου η έμμηνος ρύση σταδιακά θα έρθει στο τέλος της. Συγκεκριμένα, σταματούν να παράγονται ωάρια και μειώνεται η παραγωγή οιστρογόνων και προγεστερόνης. Παρακάτω, θα λύσουμε 2 απο τα βασικά επακόλουθα της εμμηνόπαυσης που σε μεγάλο ποσοστό ταλανίζουν τις γυναίκες. Το πρώτο είναι η οστεοπόρωση και το δεύτερο η ακράτεια.

ΟΣΤΕΟΠΟΡΩΣΗ

Η οστεοπόρωση ορίζεται ως η σταδιακή φθορά των οστών, δηλαδή τα κόκαλα χάνουν τη οστική τους μάζα. Από τη στιγμή που γεννιόμαστε μέχρι την ηλικία των 25-30 το σώμα μας παράγει λίγο περισσότερη οστική μάζα από αυτή που χάνει. Από αυτή την ηλικία μέχρι την εμμηνόπαυση για τις γυναίκες, η ανάπλαση της οστικής μάζας παραμένει σταθερή. Όταν όμως, η εμμηνόπαυση κάνει την εμφάνιση της, κάθε φορά που προκαλείτε κάποιος τραυματισμός μίκρος ή μεγάλος τότε ο οργανισμός δεν επαναφέρει στο πλήρες την απώλεια του χαμένου οστού. Αποτέλεσμα, αυτής της έλλειψης είναι τα κατάγματα στη σπονδυλική στήλη, στα χέρια και τα πόδια. Επιπλέον, παρατηρείται παραμόρφωση στη σπονδυλική στήλη όπως κύφωση και απώλεια ύψους.

 

ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ Η ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ?

Αρχικά σχέδιαζεται ένα πλάνο θεραπείας το οποίο έχει προκύψει μέσα από την αξιολόγηση των δυνατοτήτων και των ελλείψεων σας. Στόχος είναι το σώμα να φτάσει σε τέτοιο σημείο ώστε να αποκτήσει μηχανισμούς που θα τον προστατέψουν από οποιονδήποτε εσωτερικό ή εξωτερικό παράγοντα που μπορεί να τον βλάψουν.

 

Αυτό προκύπτει:

  • με την μυική ενδυνάμωση
  • την αύξηση της κινητικότητας
  • τη βελτίωση της ισορροπίας
  • τη διόρθωση της στάσης του σώματος με ασκήσεις
  • τη βελτίωση της γενικής φυσικής κατάστασης
  • τη μείωση του πόνου με ειδικά ρεύματα, μάλαξη κ.α
  • ειδικές τεχνικές κινητοποίησης
  • τέλος ένα πρόγραμμα ασκήσεων που θα σας ακολουθεί και θα σας βοηθά για πάντα

 

ΑΚΡΑΤΕΙΑ

Στη βάση της λεκάνης υπάρχει το πυελικό έδαφος το οποίο απαρτίζεται από μία ομάδα μυών πάνω απο τους οποίους βρίσκονται ο κόλπος, η ουρήθρα και πρωκτός. Η λειτουργία των μυών αυτών είναι να συσπώνται ώστε να συγκρατούν τη θέληση μας να πάμε τουαλέτα.

Στην εμμηνόπαυση οι μυς αυτοί χαλαρώνουν λόγω των ορμονικών αλλαγών με αποτέλεσμα την ακράτεια. Η φυσιοθεραπεία πλέον αποτελεί την πρώτη επιλογή για την αντιμετώπιση αυτής της δυσλειτουργίας μέσα απο ειδικές ασκήσεις ενδυνάμωσης των μυών του πυελικού εδάφους, είναι γνωστές παγκοσμίως ως kegel ασκήσεις.

 

Μην αφήνεται απλά προβλήματα που μπορούν να βρούν λύση να μπαίνουν εμπόδιο στις χαρές της ζωής σας. Είστε γυναίκες και αυτό μετράει!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s