ΞΑΦΝΙΚΟΣ ΠΟΝΟΣ ΣΤΟ ΓΟΝΑΤΟ

Knee-pain-637x358

Το γόνατο αποτελεί μια περίπλοκη άρθρωση καθώς σε αυτή υπάρχουν οστά, σύνδεσμοι, τένοντες, χόνδρος και μύες. Κάθε γόνατο έχει δύο μηνίσκους, τον έσω μηνίσκο που μοιάζει με C και τον έξω μηνίσκο που έχει σχήμα Ο.

meniscus-tear
Ποια η λειτουργία τους?
Οι μηνίσκοι είναι εύκαμπτοι και απορροφούν τους κραδασμούς μεταξύ του μηριαίου οστού και της κνήμης. Οι κραδασμοί δημιουργούνται κατα το ανέβασμα σκαλοπατιών, στο περπάτημα ή κατα την επαναφορά στο έδαφος μετά από άλμα.
Πως τραυματίζεται ένας μηνίσκος?
Η ρήξη ενός μηνίσκου συμβαίνει όταν γίνονται στροφικές κινήσεις με λυγισμένο γόνατο, το οποίο δέχεται το βάρος του σώματος. Δηλαδή το μηριαίο οστό στρίβει ενάντια στην κνήμη που είναι κλειωμένη στο έδαφος. Επίσης ο έσω μηνίσκος μπορεί να τραυματιστεί λόγω εκφυλιστικών αλλαγών κυρίως σε ηλικιωμένους όπου ο τραυματισμός γίνεται αν ασκηθεί ελάχιστο φορτίο.
Τι αισθάνομαι?
  • Πόνος στο γόνατο ( στο ανέβασμα ή κατέβασμα σκαλιών, στο βαθύ κάθισμα κ.α)
  • Πρήξιμο στη περιοχή εκείνη τη στιγμή ή τις επόμενες ημέρες
  • Δυσκολία βάδισης
  • Σε κάποιες περιπτώσεις είναι αδύνατο το γόνατο να έρθει σε έκταση
  • Αίσθημα αστάθειας γότατος
  • Σε μεγάλου βαθμού ρήξη υπάρχει αδυναμία φόρτισης του μέλους

 

Η παρέμβαση στις ρήξεις μηνίσκων μπορεί να είναι είτε χειρουργική είτε συντηρητική, ανάλογα με την ιατρική γνωμάτευση του ιατρού.

 

ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Τις τρεις πρώτες μέρες στόχος μας είναι η μείωση του οιδήματος και του πόνου, άρα :

!  Πρέπει να αποφεύγονται οι δραστηριότητες που προκαλούν πόνο στη περιοχή, όπως οι κινήσεις όπου το γόνατο
   δέχεται πολύ βάρος, κινήσεις που έχουν στροφή ( βαθύ κάθισμα, τρέξιμο κ.α)
!  ξεκούραση σε ανάρροπη θέση
!  παγοθεραπεία
!  ελαστική επίδεση

 

Όταν τα συμπτώματα μειώθουν προχωρούμε σε :
  • Ηλεκτροθεραπεία ( tens για τη μείωση του πόνου)
  • Manual therapy ( κινητοποίηση της άρθρωσης)
  • Taping ( κινησιο-επίδεση)
  • Κατάλληλη μάλαξη στη περιοχή
  • Κρυοθεραπεία/Παγοθεραπεία
  • Αύξηση της ελαστικότητας και ενδυνάμωση των μυών που σχετίζονται με την άρθρωση του γόνατος (τετρακέφαλος, οπίσθιοι μηριαίοι και γλουτιαίοι)
  • Πρόγραμμα ενδυνάμωσης και συμβουλές για την επαναφορά στις δραστηριότητες που διακόπηκαν λόγω του τραυματισμού.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s